Доброго дня! Сьогодня ми розглянемо більш детально можливості бібліотеки або ще називають модулья random.
Досі ми писали програми, які роблять одне і те ж при кожному виконанні, тому говорять, що такі програми визначені. Проте, в деяких програмах від комп'ютера вимагається непередбачуваність. Типовим прикладом є комп'ютерні ігри.
Змусити програму бути дійсно непередбачуваною завдання не таке просте, але є способи змусити її здаватися непередбачуваною. Одним з таких способів є генерування випадкових чисел і використання їх в програмі. В Python є модуль random, який дозволяє генерувати випадкові числа. Вони не істинно випадкові, з математичної точки зору, але для наших цілей цілком підійдуть.
Отже, можна сказати, що випадковим є число, отримання якого є наперед непередбачуваним.
Модуль whrandom дозволяє працювати з такими числами.
Модуль whrandom включає функції:
1)
r = random() повертає випадкове число r, таке, що 0.0<= r <1.0
Наприклад, одним зі значень, що видасть така команда, буде 0.620327001705.
2)
y = randint(a, b)
Повертає випадкове ціле число y з відрізку [a, b].
Наприклад, для того, щоб змінна у отримала значення випадкового числа з відрізку [1,100], треба написати команду
y = randint(1, 100)
3)
d = choice([1,4,6])
Обирає випадкове число d з чисел 1, 4 або 6.
Напишемо програму, яка випадково визначає колір відрізка.
|
Оскільки програма буде малювати лінію, то підключаємо модуль turtle
from turtle import *
Оскільки колір буде визначатися випадково, то підключаємо модуль whrandom
from whrandom import *
Компоненту кольору, що відповідає за червоні відтінки визначимо випадково
r=random()
Аналогічним чином зробимо для компонентів кольору, що відповідають за зелені та сині відтінки
g=random()
b=random()
Тепер встановимо сам випадковий колір
color(r,g,b)
Далі напишемо команди, що малюють лінію довжиною 20 і товщиною 15
width(15)
forward(20)
Остаточно програма виглядатиме так:
from turtle import *
from whrandom import *
r=random()
g=random()
b=random()
color(r,g,b)
width(15)
forward(20)
Один з можливих результатів виконання цієї програми такий:
П'ять разів запустивши програму, ми отримаємо різнокольорову паличку (причому послідовність кольорів при кожному запуску буде своя):

Але 5 кольорову паличку можна отримати і за один запуск програми, для цього у програмі треба п'ять разів «обрати колір і намалювати лінію».
Напишемо програму, яка малює п'ятикольорову паличку, колір кожної смужки є випадковим числом.
|
Це можна зробити без циклу, повторивши п'ять разів блок
r=random()
g=random()
b=random()
color(r,g,b)
width(15)
forward(20)
Запишемо, як буде виглядати програма з використанням циклу, що виконується п'ять разів:
from turtle import *
from whrandom import *
i=1
while i<=5:
r=random()
g=random()
b=random()
color(r,g,b)
width(15)
forward(20)
i=i+1
Комментариев нет:
Отправить комментарий